ЯК ПОВЕРНУТИ КОШТИ ЗА ОПЛАЧЕНИЙ ТУР, ЩО НЕ ВІДБУВСЯ У ЗВ’ЯЗКУ З ВІЙНОЮ?

ЯК ПОВЕРНУТИ КОШТИ ЗА ОПЛАЧЕНИЙ ТУР, ЩО НЕ ВІДБУВСЯ У ЗВ’ЯЗКУ З ВІЙНОЮ?

Зв’язатися з юристами практики
+380634567179

Зв'язатися з нами

Зв'язатися з нами

Ваше повідомлення успішно надіслано

Розрахувати вартість послуг

Ваше питання стосується мобілізації?
Ваше питання стосується проходження військової служби (звільнення, відпустка, компенсація)?
Ваше питання стосується ВЛК?
Ваше питання стосується виїзду за кордон?
Інші

Розрахувати вартість послуг

Ваше повідомлення успішно надіслано

ЯК ПОВЕРНУТИ КОШТИ ЗА ОПЛАЧЕНИЙ ТУР, ЩО НЕ ВІДБУВСЯ У ЗВ’ЯЗКУ З ВІЙНОЮ?

З початку повномасштабного військового вторгнення російської федерації, оголошення в Україні воєнного стану та закриття для цивільної авіації повітряного простору питання відпочинку для більшості українців відійшло на останній план.

Разом з тим, вже триває дев’ятий місяць війни, громадяни поступово повертаються до звичного ритму життя і питання раніше оплачених турів (путівок) набирає все більшої актуальності.

У даній статті постараємося відповісти на такі питання:

  • Який статус раніше оплачених турів?
  • Чи зобов’язаний туроператор (турагент) повертати гроші за оплачену путівку?
  • Як повернути кошти за тур (путівку) закордон?
  • До кого звертатися для ануляції тура або повернення коштів за оплачену путівку?
  • Що робити, якщо Ви не згодні з рішенням туроператора про відмову у поверненні коштів за оплачений тур?
  • Що робити, якщо турагентство закрилось?
  • Чи покриває страховка форс-мажор (війну)?

На Ваші питання щодо статусу оплаченої путівки та повернення коштів за тур під час війни від туроператорів та турагентів переважно Ви почуєте у відповідь, що такі кошти заморожені та будуть обов’язково використані одразу після відновлення діяльності туроператорів.

На кшталт, ви зможете після припинення дії воєнного стану в Україні скористатися такими коштами для замовлення нового туру.

Така позиція туроператорів може сприйматися критично з огляду на часткове відновлення їх діяльності, зокрема активно пропонуються автобусні тури, та замовчування про саму можливість повернення коштів за путівку.

Чи зобов’язаний туроператор (турагент) повертати гроші за оплачений тур (путівку)?

Передусім варто наголосити, що чинне законодавство не передбачає автоматичного повернення коштів за оплачений тур, що не відбувся через війну, коронавірус чи будь-які інші форс-мажорні обставини.

Разом з тим, обов’язок туроператора (турагентства) з повернення коштів за путівку з підстав ненадання такої може бути визначений укладеним договором про надання туристичних послуг.

Тож, якщо туроператор не повертає кошти, спочатку вивчаємо укладений договір з турагентством на предмет анулювання путівки або відмовлення від такої, та порядку повернення коштів за оплачений тур.

Поступово ми дійшли до головного питання. Як повернути кошти за скасований тур у зв’язку з війною?

Порядок надання туристичних послуг визначений Законом України «Про туризм».

Положеннями такого надано право сторонам договору на туристичне обслуговування до початку туристичної подорожі вимагати внесення змін до цього договору або його розірвання у зв'язку зі зміною істотних умов договору та обставин, якими вони керувалися під час укладення договору.

З даним правом слід бути обережно, оскільки скориставшись такою можливістю без належного правового обґрунтування Вашу вимогу можуть сприйняти як відмову від подорожі, що має наслідком обов’язкового відшкодування туроператору (турагенту) фактично здійснених ним документально підтверджених витрат, пов'язаних із такою відмовою.

Тож, що робити туристам, яким не повертають кошти за тур?

У першу чергу необхідно розуміти, що на туроператора (турагента) покладено обов’язок повідомити туриста про зміну обставин, які унеможливлюють надання туристичних послуг в обумовлений договором час. Таке повідомлення здійснюються для надання можливості туристові відмовитися від путівки без відшкодування шкоди туроператору (турагенту) або внести зміни до укладеного договору.

Відтак, якщо туроператор не повертає кошти за тур, обіцяючи після звершення воєнного стану заміну путівки, і Ви не згодні з таким рішенням, необхідно звернутися до останнього з вимогою про розірвання договору.

При написанні такої претензії вкрай важливо, з огляду на положення укладеного договору та норм законодавства підібрати відповідні фактичні та правові підстави для розірвання договору, оскільки від таких залежить наявність або відсутність обов’язку туриста на відшкодування витрат туроператора.

Туроператор надає послуги через турагента, який діє від його імені та за дорученням, з огляду на що, радимо звертатися з вимогою про розірвання договору та анулювання путівки до туроператора та турагента одночасно.

У тому разі, якщо офіс турагентства закрився, звертаємося до такого за його юридичною адресою.

Чи покриває страховка форс-мажор (війну)?

На жаль, переважно в укладених договорах страхування виключається із переліку страхових випадків війни, військові конфлікти та інші подібні форс-мажорні обставини. Однак, в будь-якому випадку для надання відповіді на це питання необхідно дивитися умови страхування.

Якщо туроператор відмовляє у поверненні коштів або Вам необхідна допомога в аналізі підписаного договору з надання туристичних послуг та складання претензії з повернення коштів за оплачену путівку, команда CHERNIKOV & PARTNERS з радістю візьметься за вирішення Вашого питання.

Правовий супровід CHERNIKOV & PARTNERS охоплює:

  • консультування з питань повернення коштів за оплачений тур;
  • аналіз договору з надання туристичних послуг;
  • підготовку претензії до туроператора (турагента);
  • підготовка позову (за необхідності);
  • представництво інтересів у суді.